Editia 2013

Primăria Municipiului București, prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție, a organizat in perioada 6 decembrie 2013 – 5 ianuarie 2014,  pentru al doilea an consecutiv, târgul oficial de Crăciun  al Capitalei, Bucharest Christmas Market.

Timp de o lună, peste 80.000 de bucureșteni și nu numai, au fost transpuși în atmosfera Crăciunului prin intermediul unui decor de poveste care a inclus un brad înalt de 15 metri la baza căruia a fost redată scena nașterii Domnului, 65 de căsuțe de lemn îmbrăcate în cetină și crăciunițe, Casa lui Moș Crăciun cu spiridușii săi, caruselul pentru cei mici și, nu în ultimul rând, scena care a găzduit în fiecare weekend spectacole de Crăciun. Atmosfera de sărbătoare a fost completată de proiecțiile colorate de pe clădirile din vecinătatea târgului, care au oferit vizitatorilor un adevărat spectacol vizual.

Vizitatorii s-au bucurat, de asemenea, de gustul și aroma mâncărurilor și băuturilor tradiționale, de frumusețea produselor de artizanat ale meșterilor populari, de costumele populare, dar și de decorațiunile și ornamentele specifice Crăciunului. Bucureștenii nu au putut rezista sarmalelor, cârnaților încinși pe grătar, mămăliguței cu smântână, poalelor în brâu, prăjiturilor de casă, bomboanelor diverse, dar nici vinului, berii și țuicii fierte.

Săptămâna dinaintea Crăciunului a declanșat inevitabila goană după cadouri, Bucharest Christmas Market devenind locul de unde bucureștenii au putut achiziționa daruri cu adevărat speciale. Cele mai căutate produse au fost iile tradiționale românești, măștile populare, decorațiunile din lemn și ceramică, icoanele pictate pe sticlă, bijuteriile lucrate manual, obiectele din lemn și țeșăturile specifice diferitelor zone din România.

Toți cei au dorit să trăiască bucuria sărbătorilor de iarnă prin cântec au venit în număr mare la cele nouă seri de spectacole de iarnă, care au strâns mii de vizitatori. Programul artistic a debutat cu interpreți de muzică populară, ansambluri folclorice, ansambluri de datini și obiceiuri și grupuri de colindători din toate zonele țării, dar a inclus și alte genuri muzicale, precum folk, pop și rock, pe scena Bucharest Christmas Market urcând artiști renumiți și formații îndrăgite de publicul autohton: Vasile Șeicaru, Luminița Anghel, Ozana Barabancea & Band, Paula Seling, Călin Geambașu Band, Sylvie, Alexandra Ungureanu & Crush, Lora, Iris, Provincialii și Loredana.

O noutate în programul artistic al Bucharest Christmas Market a fost organizarea unui concert extraordinar de Crăciun, intitulat Poveste de iarnă: „Crăciun Luminos”, unde nu mai puțin de 274 de artiști au urcat pe scena din Piața Universității, sub privirile entuziasmate a mii de bucureșteni. Damian Drăghici a fost cel care a orchestrat întreg spectacolul, reușind să pună în scenă un concept inedit în România. Structurat pe mai multe momente, concertul extraordinar de Crăciun a cuprins: colinde românești, reorchestrate și reinterpretate în manieră bizantină/gregoriană, muzică clasică, acompaniată de DJ și sunete moderne, precum și de o orchestră pop-rock, un potpuriu muzical oferit de Damian Draghici, care a condus și a acompaniat 15 naiști.

Caruselul a fost unul dintre cele mai îndrăgite locuri de către cei mici, care s-au bucurat din plin, până în ultima zi a târgului,  de călătoria în lumea basmului și de personajele mult îndrăgite. Una dintre surprizele pregătite de organizatori anul acesta s-a desfășurat în Casa lui Moș Crăciun care a găzduit în perioada 13 decembrie – 21 decembrie 2013 proiectul „Crăciun cu Îngeri”, inițiat de studioul de fotografie Foto Union. În cadrul acestuia, fiecare vizitator care a călcat pragul căsuței a primit un cadou deosebit: o fotografie cu Moș Crăciun ce a putut fi descărcată dintr-o galerie online. Cozile formate la intrarea în Casa lui Moș Crăciun au trădat interesul și nerăbdarea copiilor care, însoțiți de cei dragi, au așteptat să îl cunoască pe Moș Crăciun. Aproximativ 3000 de fotografii au fost realizate în săptămâna desfășurării proiectului „Crăciun cu Îngeri”.

În cadrul Bucharest Christmas Market, bucureștenii au putut participa până la data de 26 decembrie la campania ,,Daruieşte, fii mai bun! Şi tu poţi fi Moş Crăciun’’ prin care s-a dorit ajutorarea copiilor proveniți din medii defavorizate. Timp de aproximativ o lună cărți și jucării au fost donate pentru copiii mai puțin norocoși.

În data de 5 ianuarie 2014 s-a încheiat încă un capitol din povestea Bucharest Christmas Market, eveniment ce a reprezentat punctul de atracție al capitalei în perioada sărbătorilor de iarnă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.